ruwbouw.
- is nieuwsgierig naar technologische oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken;
- is geïnteresseerd in ontwerpen en tekenen van bouwkundige plannen en heeft hiervoor de nodige vaardigheden op vlak van ruimtelijk inzicht en zin voor nauwkeurigheid;
- is bereid om eigen ontwerpen te realiseren;
- is geïnteresseerd in bouwgerelateerde ICT-toepassingen;
- is bereid om competenties aan te leren die nodig zijn voor het realiseren van bouwconstructies;
- …
Leerlingen leren competenties die belangrijk zijn bij het realiseren van (eigen) ontwerpen met betrekking tot ruwbouw.
- Leerlingen voeren daarom binnen een residentiële context allerhande bouwtechnieken uit zoals metselwerk, bekisting, ijzervlechtwerk, betonwerk en plaatsing van isolatiematerialen.
- Ruwbouw wordt als domeingebonden studierichting aangeboden in de derde graad. De basisvorming is dezelfde als voor alle andere studierichtingen binnen de arbeidsmarktgerichte finaliteit.
Domein – STEM, mogelijk vervolg:
- arbeidsmarkt
- beroepsgerichte Se‐n‐Se‐opleiding
- Se‐n‐Se‐opleiding als voorbereiding op HO
Lessentabel.
5e | 6e* | |
---|---|---|
Cluster PIT Wiskunde, natuurwetenschappen, economie, aardrijkskunde | 3 | 3 |
Cluster PIT Nederlands, Engels, geschiedenis, burgerschap, artistieke expressie | 6 | 6 |
Levensbeschouwing | 2 | 2 |
Lichamelijk opvoeding | 2 | 2 |
Nederlands | 1 | 1 |
Specifiek gedeelte | ||
Ruwbouw (projectwerking, theorie en praktijk) | 14 | 10 |
Stage | 4 | 8 |
Vrije ruimte | ||
Ruwbouw | 2 | 2 |