De leerlingen van 4e jaar Pop-Up Masterclass zetten wederom met veel enthousiasme, sociaal engagement en ondernemingszin een mooi project op het getouw. Doorheen de tweede semester werden 11 leerlingen tijdens dit keuzevak doorheen het verloop van een volledig verkoopproces geloodst, dit als heuse ondernemers in spe. Van het opstellen van een mini-marktonderzoek over het voeren van een promotiecampagne tot het beheer van financiën…geen enkele verkoopfase is hen nog vreemd.
De verkoop op onze school van artisanaal bereide donuts, ijsjes én chocolade bracht een mooie som van €275,00 in het laatje.
De klas koos er unaniem voor deze opbrengst te schenken aan vzw Lichtpunt. Deze vzw wil kansarmen in Zottegem helpen door drie keer per maand gratis voedselpakketten aan te bieden. Voor de aankoop van voedsel en voor de algemene kosten van de werking moet Lichtpunt zelf financiële middelen werven. Onze leerlingen droegen met veel enthousiasme hun steentje bij aan dit nobel doel.